Gesprekken doorschakelen vanaf uw bedrijfstelefoon

Een telefoonservice wordt steeds belangrijker voor veel bedrijven. De antwoordservice van professionele aanbieders in Nederland heeft een professioneel niveau bereikt. Steeds meer bedrijven kiezen voor een efficiënte aanpak en laten de inkomende gesprekken van hun bedrijf doorschakelen naar een antwoordservice of telefoonservice. Bereikbaarheid en snelheid neemt een grote rol in bij het onderhouden van klantcontact. Bedrijven die zich hier goed van bewust zijn, kiezen voor een antwoordservice of telefoonservice.

Ontwikkelingen in telefoonservice

Sinds werknemers mobieler zijn geworden door het nieuwe werken, maakt de telefoonservice een stevige ontwikkeling door. Werknemers hoeven niet altijd meer fysiek aanwezig te zijn. De persoonlijke bereikbaarheid van werknemers is sinds het grootschalig gebruik van de mobiele telefoon weliswaar toegenomen, maar niet altijd is die voortdurende mobiele bereikbaarheid ook echt gunstig. In een gesprek met een belangrijke klant kan dat ene telefoontje flink storend zijn. Daar voorziet de antwoordservice dan steeds meer in door iedereen de gelegenheid te geven het betreffende bedrijf te bereiken. Telefoonservices ontwikkelen door en worden ook steeds vaker bedrijven die e-mails beantwoorden, Skypegesprekken voeren en sociale media contacten behandelen.

Een voorbeeld van het gebruik van een antwoordservice

Een aannemer uit het zuiden van het land zag de economie aantrekken en daarmee ook het aantal opdrachtgevers. Om weer te groeien naar een beter niveau besloot hij nadrukkelijk zijn tijd te investeren in de contacten met opdrachtgevers en voortdurend scherp te sturen op de voortgang van zijn projecten. Dit ging behoorlijk ten koste van zijn bereikbaarheid, omdat hij eigenlijk vrijwel geen tijd had om de telefoon op te nemen en klanten te woord te staan. Hij besloot zijn telefoon permanent door te schakelen. Op die manier heeft hij de gelegenheid om, de berichten die hij per sms en- e-mail van de servicedienst doorgestuurd krijgt, te beantwoorden wanneer hem beter uitkomt.

Waarom kiezen voor een telefoonservice of antwoordservice

Antwoordservice of telefoonservice. Iets voor uw bedrijf?

Als u overweegt om zelf een telefoonservice of antwoordservice in te huren is het verstandig om een oriëntatie te doen bij de verschillende telefoonservice aanbieders van deze diensten. Een goed voorbeeld van een bedrijf dat deze dienstverlening aanbiedt is M-Contact. Op de website van het bedrijf is meer informatie na te lezen over deze telefoonservice.