Automatisering: een gift of een gevaar?

De technische wereld staat niet stil. Vrijwel dagelijks komen er nieuwe gadgets, nieuwe ontwikkelingen en nieuwe oplossingen bij. Een trend hierin is dat steeds meer automatiseert. Deze ontwikkelingen merken ondernemers ook. Van hen wordt verwacht ook mee te gaan in deze trend. Maar is dat wel zo slim plan? Is het (gedeeltelijk) overdragen van een bedrijfsvoering aan een computer niet heel gevaarlijk? En hoe ver zijn we al verzand in deze technische generatie? Is het huren van een virtual office bijvoorbeeld al een gewaagde stap? Wij zochten het voor u uit. Meer in dit blog over automatisch ondernemen en het virtual office.

Wat er veranderd is voor ondernemers

Waar we ‘vroeger’ nog eigenhandig onze verwarming hoger of lager zette, een eierwekkertje opdraaide tijdens het koken en met onze muis bepaalde documenten naar een betreffende map sleepte, gebeurt dit tegenwoordig allemaal automatisch. Net voordat we thuiskomen van werk, begint ons huis zich al te verwarmen. Een app geeft ons automatisch aan dat onze pasta voldoende gekookt is. En onze mailserver weet precies welke mail waar gearchiveerd moet worden. Ook ondernemingen passen nieuwe technologieën toe. Zo wordt het werven van klanten, het optimaliseren van de klantbeleving of het ontwikkelen van nieuwe businessmodellen al vaak digitaal geautomatiseerd. Maar wat zijn nou die gevaren hiervan?

De gevaren van automatiseren

Een belangrijk punt waarop automatisering invloed zal hebben is werkgelegenheid. Dankzij robotisering bijvoorbeeld kunnen nu al eenvoudige taken overgenomen worden door robots. Hierdoor zullen op den duur veel laagopgeleide mensen hun banen kunnen verliezen. Een andere ontwikkeling is dat alle apparaten van een ondernemer met elkaar gelinkt worden. Zo zijn alle contracten, businessplannen en e-mails op één plek online te vinden. Superhandig, maar zodra één van deze apparaten in de verkeerde handen valt, ligt uw gehele onderneming op straat…

Begint digitaal ondernemen al bij een virtual office?

Nou zijn er bedrijven die zogenoemde ‘virtual offices’ verhuren. Zijn dit virtuele kantoren, waar zomaar iedereen, ook ongenodigden, op in zouden kunnen loggen? Wij stellen u graag gerust. Een virtual office is absoluut niet gevaarlijk. Het is juist dé manier om flexibel, veilig en professioneel te ondernemen. U beschikt met een virtual office wél over een inschrijfadres, maar bent geen hoge kosten kwijt aan een eigen kantoor. En u straalt professionaliteit uit dankzij het adres van het representatieve kantoor op uw visitekaartje. Interesse in een virtual office? Ga op zoek naar een nabijgelegen kantoor!

Meer weten over een virtual office?

Wilt u meer weten over de mogelijkheden en locaties van een virtual office bij u in de buurt? Ga dan op zoek naar bedrijven die deze kantoren aanbiedt. Zij lichten u graag in over wat het precies inhoudt. Het is in elk geval een erg veilige en flexibele werkplek. Niks om u zorgen over te maken dus! Dan kunt u daarna altijd nog kijken of u uw werkzaamheden in uw virtual office laat automatiseren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *